23 sierpnia 2013

backstage BYTOM jesień - zima 2013/2014 oczami blogera




Ponieważ mój blog rozwija się tak dynamicznie, że przerosło to zupełnie moje oczekiwania, zostałam zaproszona na plan sesji jednej z najważniejszych polskich męskich marek modowych, aby mieć możliwość przygotowania dla Was relacji z produkcji materiału promocyjnego nowej kolekcji na sezon jesień – zima 2013/2014 firmy BYTOM.

Zaczynając start w dorosłe życie, moje modowe zainteresowania rzuciły mnie na praktyki i w ślad za tym pierwszą prawdziwą pracę, do jednej z krakowskich agencji reklamowych. Miałam już więc niejednokrotnie przyjemność uczestniczyć, a potem współorganizować profesjonalne sesje mody, między innymi dla takich marek jak Greenpoint, Galant, Lamato, Taboo czy Sabotage. Ale nigdy nie byłam jeszcze świadkiem sesji zorganizowanej z takim rozmachem i takim nakładem sił i środków, jak dla firmy BYTOM. Moje dotychczasowe doświadczenia to sesje zarówno plenerowe z bieganiem ekipy po mieście, przebieraniem modeli w samochodach, jak i studyjne produkcje. Jednakże nie widziałam jeszcze, aby przy pracy w studio brało udział 25 osób, ech warszawka :)
Zazwyczaj podczas studyjnych sesji puszcza się muzykę, głównie po to, aby rozgrzać i rozluźnić modeli. Tutaj też oczywiście tak było, jednakże kiedy muzyka ruszyła pełną parą, cała ekipa poddała się fali pozytywnych emocji, który udzieliły się oczywiście również mnie i to było fajne. Dodam, że fotograf przygotował inną muzykę dla każdego z modeli, która podkreślała ich indywidualne charaktery i przy pozowaniu były wisienką na torcie.
W wyniku powyższego cała sesja przebiegła bardzo profesjonalnie, dopięta w każdym calu na ostatni guzik przez co praca szła szybko i sprawnie. Oddałam się swojemu zadaniu w 200% więc sama nawet nie zauważyłam, kiedy minęło w mgnieniu oka kilka godzin w miłej, ale zagrzewającej do pracy atmosferze. Mam nadzieję, że zdjęcia które na tej sesji powstały powalą mnie na kolana, bo to co widziałam na planie, to jak pozował bardzo plastyczny, najcudowniejszy jak dla mnie na świecie model, już mnie powaliło.

Zważywszy na jakość produktów i historię marki BYTOM szkoda by było, aby pomimo rozmachu i poniesionych kosztów materiał fotograficzny jak w tamtym roku rozczarowywał, choć sądzę, że ta sesja będzie przełomowa i ukaże nowatorskie i świeże oblicze marki.
Szkoda tym bardziej, że wielkie firmy jak np. H&M produkując tanie i złej jakości towary, decydują się na edytorskie artystyczne sesje pokazujące lifestyle, przekazujące zawoalowane informacje typu: kup sukienkę za 29.90 pln, a będziesz wyglądać jak znana modelka, co oczywiście nie jest prawdą, ale przecież właśnie o to malutkie kłamstwo w sesjach modowych chodzi :)
Pamiętam zdjęcia firmy BYTOM  na sezon jesień - zima 2011/2012, wtedy pomyślałam, że to najlepsza męska firma modowa w Polsce, zdjęcia powalały jakością i stylem, a przemycone w artystycznych kadrach produkty epatowały znakomita jakością materiałów i wykonania, a tę markę z tradycją i produktami najwyższej jakości czuło się w tych zdjęciach. Sesja na sezon jesień – zima 2012/2013 zupełnie mnie nie przekonała, więc teraz trzymam mocno kciuki i z niecierpliwością czekam na efekty pracy, której miałam przyjemność z za kulis się przyglądać.
Moim zdaniem zdjęcia jakkolwiek nie były by drogie czy dobre czy złe to tylko zdjęcia, czyli pomoc w pokazaniu klientowi jakiej produkt jest jakości i jak może wyglądać no i jaki jest zamysł projektanta, więc nie ważne czy rękawy na zdjęciu wystają z pod marynarki za dużo czy za mało, ważne jakie odczucie poprzez uchwycone w zdjęciach emocje, przekazują klientowi. I w końcu czy pokazana kolekcja to produkt pożądania. Bo przecież o wywołanie efektu pożądania w sesjach modowych chodzi :) Poprawność jest w tym przypadku raczej negatywna, sesja z 2012 roku była po prostu poprawna.

Projektantka nowej kolekcji Iza Cichocka (prywatnie moja znajoma) tak mówi o tym, co w tym roku przygotowała:
 „Moja najnowsza kolekcja dla firmy BYTOM jest połączeniem tradycyjnego, krawieckiego kunsztu z nowoczesnym krojem i funkcjonalnością. Myślę, że najistotniejsze i najbardziej charakterystyczne dla tej kolekcji są nieoczekiwane kompilacje materiałów np. surowa, ascetyczna wełna w połączeniu ze skórą. Starałam się pokazać, że w męskiej kolekcji dedykowanej współczesnemu mężczyźnie nie może zabraknąć nieoczekiwanych zestawień stylizacyjnych. Połączenie klasycznej, białej koszuli z krawatem lub muchą w zestawieniu z puchową parką czy kurtką typu bomber sprawia, że zaciera się granica między stereotypowo pojmowaną elegancją, a współczesnym stylem.”
Od siebie tylko dodam, że gdyby przedstawione na sesji wzory garniturów i koszul były szyte również dla kobiet, byłabym pierwsza w kolejce, aby je kupić. Faktury, kolory, tkaniny, to jedno, ale przede wszystkim perfekcyjne krawieckie wykończenie, dopracowane w najdrobniejszym szczególne detale to jedna z najmocniejszych cech marki BYTOM, która wyróżnia ją i sprawia, że jest liderem na Polskim rynku, a od kilku sezonów dzięki wprowadzaniu nowoczesnych i modowych rozwiązań niczym nie odbiega od produktów, które oferują największe domy mody na świecie! Ta jakość wykonania to coś czym należy się chwalić i myśląc o tym, że to polska firma jestem dumna i pełna podziwu, a mój patriotyzm się podnosi :) To trzeba zobaczyć, dotknąć i obejrzeć – tego nie da się opisać.

Czy Wy też uważacie, że w Polsce nie ma jeszcze takiej firmy, która sprzedawałaby nienaganne, idealnie skrojone, doskonałe jakościowo garnitury i koszule specjalnie dla kobiet? Z mojego osobistego badania rynku przeprowadzonego na podstawie rozmowy z wieloma koleżankami stwierdzam, że nowoczesna bizneswoman nie chce kupować garniturów z poliestru zazwyczaj źle uszytych w Zarze. Może czas to zmienić?

A teraz kilka zdjęć z kulis sesji…. no i z czekamy na efekty! :)


















 



pics by me

17 komentarzy :

  1. Mój dziadek, ojciec i mąż noszą garnitury (i nie tylko) właśnie firmy Bytom. I ja też chętnie przygarnęłabym damski garnitur tak uszyty jak robią to w firmie Bytom. Szyk i elegancja w ubiorach i nic na skróty ...można by rzec ciuch na całe życie. To lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. starszy pan zajebisty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny jest ten najstarszy model... Piękny aż dech zapiera *.*

      Usuń
  3. Fantastyczne zdjecia. Az wierzyc sie nie chce! I tekst- przeczytalam z wielkim zaintersowaniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w co dokładnie się wierzyć nie chce, że zrobiłam fantastyczne zdjęcia? :)

      Usuń
  4. jesteś po asp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, moja specjalizacja to zarządzanie kulturą i mediami.

      Usuń
  5. Świetne zdjęcia, część wygląda jak właściwy materiał z sesji :) Też nie mogłem uwierzyć że sama je zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuje za komentarz!:)
    Ciekawa kolekcja! super zdjęcia!
    Co prawda nie miałam okazji by poznać osobiście markę ale to się zmieni :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zajebiste zdjęcia zrobiłaś. zdałem maturę w garniturze bytomia więc polecam :) bo to że przy okazji wyglądałem najlepiej jest oczywiści bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy blog! Pierwszy raz tu jestem i jest bardzo interesująco! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale cudownie!!!!!
    ♥ ♥ ♥ z całusami, Ola:*

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja,jestem zachwycona!!! Chodzący talent:)

    Obserwujemy?

    Całuję

    OdpowiedzUsuń