12 lipca 2013

o Sycylii subiektywnie




Za każdym razem przed podróżą w nieznane w miejsce które odwiedzam po raz pierwszy, moje wyobrażenie o danym regionie na podstawie zaczerpniętej wcześniej wiedzy jest w pewnym stopniu mniejsze bądź większe, ale zawsze zbliżone do tego, co zastaję. Przed wylotem na Sycylię miałam kompletny mętlik w głowie, ile osób tyle opinii, często skrajnie różnych, fora internetowe huczały od narzekań sfrustrowanych turystów bądź wylewały pianie zachwytu zadowolonych podróżników. Wyruszyłam więc w ciemno, w ten sposób chyba pierwszy raz w życiu, nie mając pewności, czego powinnam się spodziewać na miejscu.
Już po krótkim pobycie na Sycylii wyczujemy niepowtarzalny klimat, który nie panuje w żadnym innym miejscu we Włoszech, nie mam pojęcia czy wywodzi się to z autonomii mieszkańców, a co za tym idzie z innej mentalności? W każdym razie o atmosferze, która tam panuje można by było pisać wieki. Wykwintne i niepowtarzalne w całym Państwie lokalne potrawy, specyficzny tryb życia społeczeństwa, architektura miast, a wreszcie temperament kierowców to tylko niektóre aspekty, które przychodzą mi teraz na myśl w zestawieniu z innymi częściami Italii. Tego nie da się opisać. Tam trzeba być.

Sycylia należy chyba do miejsc drogich, już w samolocie przeraziło mnie odczucie że jestem na wycieczce emerytów. Średnia wieku oscylowała pod 65lat :) Było też kilka rodzin z dziećmi ale dzieci miały wyraźnie powyżej 35lat :) Standardem były zestawy: bogata babcia 78lat (sponsor wycieczki) córka 58lat i wnusia 38lat, chodzące gęsiego lub wylegujące się całymi dniami przy hotelowym basenie.

I znów zdjęcia wykonane wieczorową porą, wracając ze spaceru po kolacji wśród wąskich uliczek pobliskiego miasteczka Cefalu. Powoli, na luzie, bez pośpiechu, tak jak lubię. Prosta w formie sukienka, wytłaczany niebanalny wzór, mocny akcent kolorystyczny i transparentna torebka, kobieco, wygodnie, po mojemu, tak jak lubię najbardziej.













sukienka - Preska
buty, pasek - H&M
torebka - Stradivarius
bransoletka pasek - Perera
bransoletka śnieżynka -Libellule

23 komentarze :

  1. Podoba mi się faktura sukienki i dodatki!

    Pejzaż na przedostatnim zdjęciu-przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wyglądasz! Jak zwykle zresztą, a sukienka jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie zestawiłaś tą sukienkę z paskiem. Mam ja również i też sobie ja chwalę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny post, swietnie opisalas Sycylie w kilku zdaniach :)
    Sukienka miodzio!

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądasz przepięknie !!
    sukienka boska !
    a na te buty polowałam i nie udało mi się kupić :(

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas też panuje przekonanie, że Sycylia jest droga. Swoją drogą, doskonale opisałaś szablon podróżników z babcią na czele - przypomina mi to pewną znajomą rodzinę, mieszkającą miedzy Madrytem a Majorką. Oczywiście, rodzina bogata, ale i tak wszyscy babci - seniorce do pięt nie dorastają :)


    Niezmiennie i jak zwykle jestem pod wrażeniem wykonania zdjęć - piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjnie wyglądasz!!!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyglądasz :) Wszystko jest przemyślane :) Bardzo chciałabym tam być *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwyciły mnie zdjecia i Twoja stylizacja. Prosto ,klasycznie ,ale z nuta awangardy .Przepięknie!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyglądasz, modnie i stylowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja byłam na Sycylii 6 lat temu i do tej pory przypominam sobie te cudowne widoki, nigdy nie zapomnę tego wyjazdu. ps. buty ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne buty, fajnie współgrają z sukienką :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zachwyca mnie przeniesienie motywu z butów na górną część zestawu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ile kosztowaly te buty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam je na przecenie, chyba 75 zł, a ich regularna cena to 150 zł

      Usuń
  15. nice post~~Love your dress~~

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądasz przeuroczo.
    To że Sycylia inna od reszty Włoch to nie ma się co dziwić.
    Sami Sycylijczycy nie uważają się przecież za Włochów tak do końca ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sukienka jest rewelacyjna, wyglądasz w niej świetnie, chociaż wydaje mi się, że pasuje tylko do kobiet o idealnej figurze - dość ryzykowny fason :-)

    OdpowiedzUsuń