7 marca 2013

flatform shoes

Na buty zwane flatformami zwróciłam uwagę już kilka sezonów temu, kiedy zobaczyłam je na światowych wybiegach między innymi u Prady i Michaela Korsa. Flatformy to po prostu buty na płaskiej, równej koturnie. Dwa lata temu nie spotkałam ich w sieciówkach. Nie wiem czy wtedy, kiedy królowały na wybiegach były niekwestionowanym hitem. Nie wiem też czy teraz są nadal modne. Najważniejsze, że kiedy ostatnio znalazłam tę parę totalnie mnie urzekły, a co najważniejsze były w zasięgu ręki! Dla mnie są unikatowe i niepowtarzalne, a do tego bardzo wygodne! To idealne rozwiązanie dla osób takich jak ja, które na co dzień źle czują się w butach na płaskim obcasie, dodają kilku centymetrów, nie nadwyrężają kręgosłupa i sprawiają, że możemy w nich biegać cały dzień nie odczuwając przy tym ich wysokości. Ale uwaga! Nie można oczywiście przesadzić z wysokością, ponieważ będą nie tylko niewygodne, ale również niestabilne i mogą narazić nas nawet na bliskie spotkanie z ziemią :)

Co sądzicie na temat takich butów, są piękne czy okropne? Jestem ciekawa Waszych opinii :)



















płaszcz, okulary - Zara
spodnie - H&M
buty - Asos

62 komentarze :

  1. Ja jakoś nie mogę się przekonać, ale kto wie... :) To Ty masz się w nich dobrze czuć. Za to bardzo podoba mi się Twój płaszczyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o mnie to jestem nimi zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno są wygodne, ale jestem na nie

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co się orientuję, to mają swoją bardziej "feszyn" nazwę - creepersy. Niewątpliwie są to buty spod znaku "kochaj albo rzuć" i mnie nie przekonują, choć w zaprezentowanej przez Ciebie stylizacji wyglądają intrygująco :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powszechnie myli się te dwa nazewnictwa.
      Standardowe creepersy są na niskiej platformie - zazwyczaj od 2 do max 4 cm.
      Flatformy natomiast są już o wiele wyższe :) Moje np. mają bodajże ok 8 cm.

      Usuń
    2. Faux! Creepersy dzielone według podeszwy są na simple, double i triple sole i mogą mieć sporo więcej niż 4cm. Tu chodzi też o styl, który definiuję klasyfikację jako creepersy, nie samą grubość podeszwy. Natomiast flatformami mogą być każde buty z grubą płaską podeszwą - nawet sandały czy trampki- czyli creepersy to też flatformy, ale nie każde flatformy to creepersy :D

      Ładne są te Twoje białe :-)

      Usuń
    3. Marto, dzięki za sprostowanie, chciałam być taka rzeczowa i zabrnęłam w centymetry :) ale trzeba mieć świadomość, że tak naprawdę nazwy flatform, platform czy creepers to aktualnie jedynie nazwy handlowe i niewiele maja wspólnego z pierwowzorami, a producenci obuwia używają ich dzisiaj naprzemiennie w zależności od aktualnej mody :) Moje buty mają na metce opis flatform, ale w sumie nie ma jednolitego określenia jak takie buty maja dokładnie wyglądać i ile maja mieć centymetrów. Gdyby to tak dogłębnie analizować, to można było by napisać książkę, natomiast idąc tym torem to w zasadzie Secondhand Dandy ma rację, bo moje buty są najbardziej zbliżone do obuwia noszonego przez żołnierzy podczas II Wojny w Afryce, więc powinny nazywać się creepers, ale cóż aktualnie widać jest moda na flatformy :) Więc mam flatformy :)

      Usuń
    4. Kilka cm w te czy we wte ;-) Triple sole mają i 10cm i właśnie dlatego to "do max 4cm" było nietrafione. A nazwy nie są jedynie handlowe, nawet obecnie, creepersy są mocno związane z subkulturami. Model, który posiadasz jak sama napisałaś nie jest creepersami, tylko flatformami - patrząc na kształt góry i typ detali.

      Usuń
  5. Swietnie buty :) Bardzo mi sie spodobały :)

    http://letmeloveyou1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. idealnie spasowane z marynara <3

    OdpowiedzUsuń
  7. ale superowe są, takie wyższe creepersy <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietne zdjecia! Takie... profesjonalne, z klimatem.
    Ale buty stanowczo nie da mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Rafał (autor moich zdjęć) ilekroć oglądamy twoje posty zawsze pieje z zachwytu nad Twoimi zdjęciami i zastanawia się ile czasu poświęcasz na pstrykanie aby wyłapać tak piękne i dynamiczne kadry :)

      Usuń
  9. Ja mam mieszane uczucia, Twoje mi się podobają, te z H&m też, ale wielbicielką nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co tam sieciówki i trendy, buty są super!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie wyglądasz, mega elegancko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Buty nie w moim guscie, ale za to fotki Prze-genialne!! Cuda wprost..Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
  13. świetnie wyglądasz w tych okularach !

    OdpowiedzUsuń
  14. absolutnie moje wszystko!
    buty i płaszcz i ramki okularów, kolor/fason spodni - stylizacja z tej półki, która mnie zawsze zawraca ;)))

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam flatformy wręcz je kocham i ciągle poszerzam swoja kolekcje:)

    OdpowiedzUsuń
  16. amazing shoes <3
    marvelous pics <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Hello there sweetie! I just found you're blog and I'm loving it ! This post is awesome and I love the shoes ! I'm your newest follower :)
    Come and check my blog and If you like it follow me 2 !

    Follow my blog on Facebook(it would mean a lot) : http://www.facebook.com/KikisBookOfDreams

    Hope to hear from you!

    Hope you're having a great day!
    http://kikisbookofdreams.blogspot.com/

    xoxo Kiki

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny płaszcz!
    pozdrawiam i w wolnym czasie zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeżeli chodzi o buty to podoba mi się to, że są białe...podziwiam, ale nie są w moim guście;-)
    Natomiast płaszcz , który masz na sobie widziałam w Zarze i na wieszaku mnie nie urzekł.
    Jednak na Tobie nabrał uroku, świetnie, że połaczyłas go z takim kolorem spodni. Gustownie, jak zawsze u Ciebie.
    Podziwiam też okulary tak idealnie dobrane do Twojej twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  20. spodnie, płaszcz, okulary - świetny zestaw :) jednak do takich butów nie mogę się przekonać:/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nawet fajne te buty. Więcej uśmiechu na zdjęciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. płaszczyk jest cudowny ! w ogóle stylizacja na duży plus ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastyczne zdjęcia! Rewelacyjne włosy ;) Na ogół co prawda nie przepadam za tego typu butami, ale w Twoim wydaniu kupuję! ;)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  24. płaszcz bombowy!

    dziękuję za odwiedzinki:)

    http://santhanaz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Beautiful photoshooting!Thank you for your comment :)
    xo
    Anastasia
    www.natbeesfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. ja na te buty też zwróciłam uwagę dawno temu, teraz marzę o ich odmianie z koturna! Podoba mi się ich połączenie z płaszczem ♥

    OdpowiedzUsuń
  27. Hey sweety! Thanks for stopping by! Amazing post to observe! Like it! Are we following yet? If not then let's follow via gfc, bloglovin, lookbook and facebook! Let me know! Stop by me soon! xx

    With love ♥.
    www.fashionholicsparkle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Buty są absolutnie fantastyczne ! <3
    Cały zestaw bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  29. hm, buty są super, ale co już napisałaś-niewygodne :) ja stawiam na stylową wygodę, więc kiedy kupiłam podobne, po tygodniu sprzedałam na allegro. świetna stylizacja, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Thank you for comming by again my dear!

    You look fabulous!





    Kisses from Bucharest
    Silvia


    http://rock-and-roses.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  31. delicatesse des femmes8 marca 2013 21:19

    genialny outfit!

    OdpowiedzUsuń
  32. Great pictures, love them all!
    Thanks for stopping by my blog, what do you think about following each other? Let me know. xo.

    www.the-sunnylist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Hej świetna stylizacja! Urzekająca marynarka. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nice polished look! I just came across your blog and I'm your newest follower :) Would you mind checking out our blog & if you like, following back via GFC and Bloglovin'? Looking forward to your next post! xx

    sixthtractate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja bym się na takie nie zdecydowała, ale w tym zestawieniu wyglądają pięknie! Poza tym najważniejsze, żebyś Ty się w nich dobrze czuła:)

    OdpowiedzUsuń
  36. fajne buty,jednak sama bym ich nie zalozyła;)

    OdpowiedzUsuń
  37. buty świetne , ale jeszcze z tak wysokimi się nie spotkałam :) mam podobne, ale chyba trochę niższe :) może uda mi się je wstawić w najbliższym czasie, żebyś mogła zobaczyć, jeśli oczywiście będziesz chciała :) poza tym stylizacja bardzo fajna i te twoje włosy.. mmm.. świetne!!!

    OdpowiedzUsuń
  38. jesteś śliczna! a te bordowe spodnie...mhmmmm <3 i love it :)
    obserwuję!

    www.marcherryfashion.blogspot.com - zapraszam do obserwowania :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne spodnie ! :D
    ..............................
    Zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  40. profesjonalne fotki :) i piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  41. rewelacja ;D

    zapraszam do mnie na konkurs wygraj ala'vansy ;]

    OdpowiedzUsuń
  42. Swietny zestaw, chociaz akurat buty do mnie nie przemawiaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Buty i płaszcz rewelacja.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Cały zestaw jest świetny(oprócz butów do których niestety się nie przekonam) ale zdjęcia zachwycają! Mega profesjonalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Buty nie w moim stylu, ale sam zestaw jest niesamowity, bardzo elegancki i sportowy zarazem. Uwielbiam taka prostote i szyk. Poza tym duzy plus za umiejetne pozowanie i zdjecia. Naprawde sie przyjemnie oglada :)

    OdpowiedzUsuń
  46. genialne zestawienie, bardzo mi się podoba! buty i płaszcz są mega, właściwie chciałabym to wszystko w mojej szafie:D

    OdpowiedzUsuń
  47. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękna stylizacja! zapraszam do mnie http://decodethedresscode.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń