8 listopada 2012

David DiMichele

David DiMichele. Bynajmniej nie mam na myśli włoskiego piłkarza, którego zna z pewnością każdy fanatyk futbolu.
David DiMichele amerykański malarz, rysownik, rzeźbiarz, a wreszcie fotograf nosi to samo imię i nazwisko, ale z pewnością może pochwalić się innym dorobkiem w życiu.
Poniższe zdjęcia wbrew pozorom nie obrazują prawdziwych gigantycznych wystaw, a są jedynie (a może aż) miniaturowymi instalacjami. David DiMichele tworzy miniaturowe dzieła sztuki przedstawiające wnętrza galerii, a następnie wstawia do nich ludzkie postaci (choć nie zawsze).  Złudzenie, że widzimy fotografie przedstawiające wystawę gigantycznych figur jest obecne chyba u każdego, kto ogląda te ilustracje. Co sądzicie o jego twórczości?















 








pict via daviddimichele.com

46 komentarzy :

  1. To jest niesamowite!

    www.wieszaknawybiegu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie niesamowite i perfekcyjne. Wyczucie przestrzeni, perspektywy i światła powala :) Niektóre wyglądają jak wygenerowane w 3D. Świetne złudzenie optyczne. Jak znajdę, podeślę linka do artysty-fotografa tworzącego niesamowite krajobrazy na podobnej zasadzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe, ale żeby coś powiedzieć więcej trzeba by się znaleźć bliżej tych konstrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to raczej niemożliwe, trzeba było by w rzeczywistości stworzyć takie gigantyczne instalacje :)

      Usuń
  4. Wspaniałe! Od pomysłu, przez wykonanie ażdo niesamowitego efektu! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za odwiedziny u mnie! Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jakiej wielkości są faktycznie? bo złudzenie wielkości jest fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie niestety nie wiem. wiadomo mi tylko, że to miniatury :)

      Usuń
    2. Po za tym jakie to ma znaczenie? :)
      Ważnym jest jedynie, że na pewno nie są tak duże jakimi się wydaja, a istotą działania artystycznego jest właśnie ta ułuda wielkości, wręcz ogromu. Ale pozostaje mieć nadzieje że któraś z prac zostanie zrealizowana w jakiejś ogromnej galerii w naturalnej (wykreowanej) wielkości, bo to dopiero dało by kosmiczne wrażenie, ale kto przy takich rozmiarach za to zapłaci :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Haha, mój sąsiad ma firmę budowlaną i wszystko co mu zostanie z budowy zrzuca na takie wielkie kupy koło domu, sąsiedzi się wkurzają ale teraz się domyślam że zainspirował się pracami Davida i przygotowuje podobne instalacje 1:1

    szacun :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że twoi sąsiedzi to totalne bezguścia, kompletnie bez wyobraźni artystycznej :)

      "szacun" za błyskotliwy komentarz :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  8. wspaniale - kolejny genialny post o genialny artyscie - dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja myślałam że to rzeczywistość, potem przeczytałam Twój post!
    Fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie wygląda to kapitalnie. Wolę jednak kiedy pomaga mi człowiek jako punkt odniesienia, bez jakoś moja wyobraźnia sobie nie radzi i te duże instalacje nie wydają mi się być duże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w moim przypadku kompletnie nie ma to znaczenia, nie ważne czy jest człowiek czy nie cały czas mam złudzenie, że widzę giganty :)

      Usuń
  11. fajnie byłoby gdyby wykonał którąś instalację naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzicie też w reklamach po prawej reklamę Lacoste, po 80-100zł? czy to możliwe czy to jakieś podróbki?

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie oglądałam te reklamy i też się zastanawiam czy to podróbki :) Co myślisz Iwona?

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowite! i oryginalne,
    choć trochę się boję ogromności tych instalacji
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie również przeraża ich wielkość ! :) (choć cały czas podświadomość podpowiada mi, że to przecież miniatury) pozdrawiam :)

      Usuń
  15. niektóre instalacje robią wrażenie! świetne

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi się najbardziej podoba to z potłuczonymi szybami i te wielkie świecące rury, to jest mega :) Ale koleś ma pomysły i do tego nazywa się jak piłkarz, śmiesznie tak, jak ktos sławny może się nazywac jak ktoś inny sławny, to bez sensu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post. Takich ludzi należy obdarzać ogromnym szacunkiem. Wywarło na mnie ogromne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo lubię takich nietuzinkowych artystów :)

      Usuń
  18. Niesamowite wizje. Ciekawi mnie jak wyglądają w rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  19. I follow you now :)

    www.suspironews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe...jest na czym oko zawiesic...pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziwne takie, a już szczególnie nie widzę żadnego artyzmu w tej rozlanej czekoladzie na jakiejś hali albo w tych ostatnich plackach jak kruche ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jak to mawiają indianie: nie wszystko sztuka co się świeci :) czy jakoś tak to szło, a może to nie indianie tylko indusi za których omyłkowo wzięto (i nazwano) właśnie indian, albo to wogole inne przysłowie było, ale wiadomo o co chodzi :)

      Usuń
    2. chyba to jednak inne przysłowie było, 'nie wszystko złoto co się świeci'

      pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Nie popadajmy w przesadę, większośc prac jest interesująca i swoim pomysłem monumentalizmu robi ogromne wrażenie, oczywiście nie wszystkie i częsc faktycznie jest lekko naciągana, ale cóż, artyści w dzisiejszych czasach mogą zaistniec tylko oryginalnym zaskakujacym pomysłem stąd prześciganie się w czasami absurdalnych działaniach aby tylko wymyslic na siłę coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  23. bije z tego bezmiar i głębia i coś takiego małostkowego, aczkolwiek ogromnie doceniającego naszą nicość ... dla mnie niesamowite
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  24. Hi, sweet! Nice blog you have...wanna follow each other?
    just leave me a comment and I'll follow u back!
    www.gvozdishe.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Myślę, że udało Ci się zaprezentować człowieka, który jest prawdziwym artystą :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny blog, pełen różnorodnych interesujących pomysłów, będę zagladac :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Rzeczywiście, dokładnie takie wrażenie miałam! Niesamowity artysta!

    OdpowiedzUsuń
  28. Niesamowite prace, niestety nie słyszałm o Nim ateraz pewnie poszukam czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  29. ale twórczość aż oczu nie idzie oderwać .

    OdpowiedzUsuń