21 października 2012

miejsce wypoczynku - sypialnia

Kiedy w pierwszej chwili myślimy o sypialnie to zdaje się nam to być miejsce, w którym tylko śpimy. Nie często przychodzi nam do głowy, że to jedno z najważniejszych miejsc w naszym domu, ponieważ tam właśnie odpoczywamy, regenerujemy swoje siły i ważne abyśmy właśnie tam przede wszystkim czuli się komfortowo :) Ostatnio spontanicznie do głowy przyszedł mi pomysł całkowitego remontu i przearenżowania mojej sypialni, w której od dawna nic nie zmieniało. Pokój jest mały, więc nie było dużego pola manewru - zaczęło się bardzo nieśmiało od wymiany dodatków, a skończyło na całkowitej wymianie mebli sypialnianych. Od początku wiedziałam, że chcę diametralnie zmienić jej wizerunek, ale jedno było pewne - ma być nowocześnie i ascetycznie. Jak już pewnie zauważyliście po poście architektonicznym - wprost przepadam za prostymi formami. Najważniejszym wyborem było łóżko i od niego wszytko się zaczęło. Uparłam się, aby było nie tylko ładne, ale również solidne. Niestety ceny łóżek z dębową okleiną były bardzo wysokie, a projekty nie powalały na kolana. Ostatecznie sama zaprojektowałam wymarzone łóżko, a polecony stolarz wykonał go na zamówienie. Muszę się Wam jednak przyznać, że konstrukcja techniczna trochę przerosła moje oczekiwania i rama jest tak niska, że nie ma mowy o tym, aby jakikolwiek odkurzacz dostał się pod spód (nie można go przesunąć, ponieważ jest dębowe i nawet nie che sobie wyobrażać ile waży :) ), a leżąc na nim wydaje się jak gdyby leżało się na podłodze :) Poza tą drobną wadą wygląda fantastycznie, a przede wszystkim czuje się na nim świetnie, a to jest najważniejsze. :)

Przedstawiam kilka zdjęć różnych sypialni, które zainspirowały mnie do stworzenia tego projektu. Mam nadzieję, że Was również zmotywują do małych i dużych zmian we własnych sypialniach, które wszystkim od czasu do czasu są bardzo potrzebne :)

35 komentarzy :

  1. Teraz jest mnóstwo niskich łózek- tak pięknie to wygląda. I to drewno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się w 100%. Ja kosztem dużej sypialni mam mały "salon", ale nie żałuję. I tak spędzam w ciągu dnia mało czasu w domu, a jak już w nim jestem to spędzam go w sypialni, w której chcę mieć przestrzeń i czuć się dobrze przed zaśnięciem i tuż po obudzeniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Zapraszam Cię na konkurs do mnie

      Korzyści z pisania bloga

      http://fotograsia.blogspot.com/2012/10/korzysci-z-pisania-bloga.html

      Usuń
  3. Mało praktyczne, ale piekne. A w końcu to piekno powinno się liczyć w życiu najbardziej! :) Cudne inspiracje! Zawsze byłam zdania, że sypialnia jest czymś arcy waznym w zyciu człowieka, a łóżko też :) Chyba nawet była taka piosenka Manaamu :
    Łóżko to obszar magiczny
    Szepty krzyk i śmiech
    Tu jest miejsce na szczęście
    Tu jest miejsce na grzech

    To wyspa rozkoszy
    Morze samotności
    To miejsce narodzin
    I drzwi do nicości :)

    Jakis czas temu chodził mi po głowie pomysł na post o sypialni, pewnie jeszcze kiedys wrócę do tematu, pozdrawiam i czekam na twoje zdjęcia z sypialni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o wnętrza i modę - zawsze wychodzę z założenia - nie ważne czy praktyczne, ważne że piękne :) (choć nie wiem czy to nie jest moja wada? )

      Usuń
  4. bardzo nowoczesne i surowe wnętrza, nie wiem czy ja bym się w nich nie czua obco... wolę bardziej intymny świat ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię kiedy łóżko jest tak nisko, fajnie się wtedy śpi.
    Sypialnie wolę trochę mniejsze, bardziej przytulne, ale łóżko może byc, takie widziałabym w mojej sypialni;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, na niskim łóżku śpi się rewelacyjnie, dale to odczucie intymności.

      Usuń
  6. hi! i hope we can follow each others blog :)) please let me know :))

    http://awallflowersjournal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. też mi się strasznie podobają takie niskie łóżka
    co do wystroju to mam milion pomysłów i jak w końcu nadejdzie czas na zmiany/przeprowadzkę to nie mam zielonego pojęcia co wybiorę

    OdpowiedzUsuń



  8. Great post!!

    Really love your style and posts!!

    A blog like this deserves following!

    Hope to see you back on mine for a peek :)

    Love,

    Janice
    the-fashion-milkshake.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie mam zamiar robić remont :) chcę coś mega przytulnego ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A pokazesz nam jak Ci wyszly te zmiany?

    Te propozycje, ktore tu umiescilas, sa minimalistyczne i w dobrym tonie, ale jak dla mnie brakuje im domowego ciepla, cieplych kolorow, chaosu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postaram się kiedyś pokazać te zmiany, choć niestety nie posiadam zdjęcia przed metamorfozą :)

      pozdrawiam

      Usuń
  11. Niezłe te sypialnie :) ale myślę jak MILOVE zbyt eleganckie jak dla mnie i mojego kota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, kota? :) a gdzie miejsce dla partnera? :)

      pozdrawiam

      Usuń
  12. Dziękuję za tak miły komentarz:)
    Ostatnio też miałam remont w swojej sypialni, jednak moje gusta trafiają w ciepłe kolory typu beż- cafe latte (bynajmniej dla mnie one się kojarzą z takimi ciepłymi:) ) i w końcu czuję się w tym miejscu dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak,zdeydowanie mojej sypialni prztdałby się powiew świeżości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam - warto od czasu do czasu zmienić choćby dodatki - od razu poczujemy się lepiej! :)

      Usuń
  14. Wszystkie są śliczne, ale mi najbardziej podoba się 2 :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Super sypialnie, choc powoli ten nowoczesny styl staje sie znowu lekko monotonny :) wlasciwie od dosc dawna nic sie we wnetrzach odwaznego nie wydazylo, moze przez chwile ozywily (ocieplily?) cos zyrandole z krysztalow i tapety, ale taka ascetyczna prostota mebli pojawiala sie juz w odwaznych projektach dla ludu juz dawno temu (np IKEA -dla ludu pracujacego lub BoConcept, tu raczej dla bogatszego rodzaju ludu). Juz nie wspominajac o fakcie ze takie klimaty nawiazuja bezposrednio do lat 70tych, tylko wtedy bylo bardziej kolorowo i plastikowo, bo projektanci przezywali fascynacje tworzywami sztucznymi :) teraz jest bardziej naturalnie i szlachetnie, drewno, szklo i beton, co bedzie modne jutro? ekologia? -meble z kartonu i starych szmat? :)
    Nie wiem czy wiecie ale super nowoczesna kanapa KLIPPAN jest sprzedawana w IKEA nieprzerwanie od 1979 roku :) Nie ma to jak byc super modnym, i tak co roku od 1979 :)

    Pozdrawiam wszystkich
    Skrzat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, faktycznie, jako nastoletni wizjoner w latach 80' ogladalem ta kanape w IKEA w wiedniu (ciezko w to uwierzyc mlodziezy, ale w polsce jeszcze nie bylo IKEA) raczej jako designerskie dzielo niz przedmiot do siedzenia, w latach 90' projektujac wlasne mieszkanie, marzylem juz o niej jako o meblu, ale mialem inne priorytety (samochod, sprzet muzyczny) wiec oddalem do tapicera fotele rodzicow z lat 70' i bylo bardziej designersko i znacznie taniej :) Wczoraj siedzialem na tej kanapie u Iwony w biurze (w czarnej skorze) i w tym czarno-szarym wnetrzu, kanapa KLIPPAN nadal powala na kolana. Dopiero na wystawie IKEA (bodajze w tamtym roku) odkrylem ze to ta sama kanapa, projekt z 1979 roku :)

      pozdrawiam
      Rafał

      Usuń
  16. Wow, i love the minimalist concept and the black & white!

    http://anmari-ish.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja jeszcze nie mam sypialni, chyba że można w nią w liczyć pokoik akademicki i łóżko w rozmiarze xxs.
    Także jestem fanką prostych form, piękne inspiracje.
    Mogę jeszcze dodać - dobranoc:*

    OdpowiedzUsuń
  18. widzę że mamy podobny gust! Uwielbiam takie proste, a zarazem zmysłowe sypialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. such a gorgeous blog! i follow!
    check out my blog too:

    My Blog - Pocketful of Dreams

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba mogłybyśmy dzielić jedną sypialnię :D
    Bardzo trafia w mój gust... Znowu... :D
    Pozdrawiam ciepło z Warszawy.

    PS. Nie udało mi się wejść do muzem The Beatles. Miałam w Liverpoolu tylko godzin. Kolejka, która stała przed wejściem została oszacowana przez pana ochroniarza, jako co najmniej dwugodzinna :)) ale polecam pub, w którym zagrali pierwszy koncert. Klimat nie z tej ziemi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, że trafia w Twój gust :) nie pozostaje nic innego jak częściej zapraszać Cię na naszego bloga :)

      pozdrawiam

      Usuń
  21. sypialnia to moje ulubione pomieszczenie w naszym M-4 :) tam leżę, czytam, siedzę pod kocem. jest turkusowa, jest w nieco powojennym stylu, ma dwa lustra i własnoręcznie malowane ślaczki na ścianach :)
    ta z loftu podoba mnie się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia i projekty, ale czy nie uważasz że lekko wydumane jak na nasze polskie warunki ekonomiczne? Kogo stac na takie niepraktyczne puste wnętrza? Już nie mowiąc o ogrzaniu takich przestrzeni przy -20st, brr aż mi się zimno zrobiło na sama myśl o takiej wielkiej zimnej sypialni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypominam, że przedstawione zdjęcia to wyłącznie inspiracje. Nie jest powiedziane, że ktoś musi urządzić sypialnie od A do Z zgodnie z tymi zdjęciami. Można stworzyć takie wnętrze nawet w małym pomieszczeniu, a przykładem jest wspominana w poście moja mała osobista sypialnia, której zdjęć tutaj nie zamieściłam :)

      pozdrawiam

      Usuń
    2. to koniecznie musisz nam pokazac swoja sypialnie, bardzo jestem ciekawa jak pogodzilas taki odwazny design z mala przestrzenia :)

      Usuń
    3. Zobaczę co da się zrobić, choć obawiam zdjęć w tak małym pomieszczeniu. Ciężko będzie go złapać w moim obiektywie :)

      pozdrawiam

      Usuń
  23. bardzo dziękuję :D tylko tusz, troszkę cienia i podkład :)) najlepszy makijaż dla każdej kobiety :D
    świetne sypialnie, mi najbardziej przypadła do gustu sypialnia z pierwszego zdjęcia

    OdpowiedzUsuń