9 września 2012

pomysł na ciastka francuskie w 7 minut

Często zdarza się, że jestem zaskoczona spontaniczną wizytą rodziny czy znajomych. Wiem, że to odwieczny problem wielu z nas, a wówczas jedyną deską ratunku są słodkości czy też inne dania na wynos. Ale co jeśli nie mamy nawet chwili czasu, aby wyjść do pobliskiej cukierni po ciasto, a w restauracji, która znajduje się niedaleko i serwuje świetne przystawki jest wzmożony ruch bo właśnie serwują catering na przyjęcie u Twojego sąsiada?

Z pomocą przychodzi gotowe ciasto francuskie, która prawie ZAWSZE trzymam w lodówce. Jestem zachwycona tym, co można z niego zrobić, podaję go zarówno na ostro jak i na słodko pod różnymi postaciami.

Chciałabym wam pokazać jak łatwo, a przede wszystkim szybko można z niego wyczarować słodkie rogaliki z marmoladą.

Czas przygotowania: 7 minut
Czas pieczenia: 20 minut.

Potrzebne będą:
- opakowanie gotowego ciasta francuskiego
- jajko
- cukier
- marmolada


1) delikatnie rozwijamy ciasto


2) ciasto należy pokrajać na równe kwadraty


3) nakładamy ok łyżeczkę marmolady na każdy kwadrat


3) zawijamy - można to robić na różne sposoby, w tym przypadku zwijałam w rogaliki oraz pierścienie


4) delikatnie spienić oddzielone białko od żółtka


5) tak przygotowane ciasto zamaczać z jednej strony najpierw w białku.....


6) ..... a następnie w cukrze


7) piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 200 stopni przez 20 minut



 8) smacznego!


22 komentarze :

  1. mniammmmm........pychotka

    OdpowiedzUsuń
  2. uuuuuuuuuuuuwielbiam je! gdybym nie była na diecie, już bym stała w kuchni ^^
    http://coeursdefoxes.blogspot.com/
    http://www.facebook.com/CoeursDeFoxes

    OdpowiedzUsuń
  3. dziewczyny
    dziś zrobiłam identyczne z dżemem z czerwonych owoców (mieszanka ) plus orzech włoski. Wchodzę do Was patrzę, a tu :D
    Orzech włoski kocha ciasto francuskie ;) polecam
    ..i tez zawsze mam w lodowce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę spróbować z orzechem włoskim, dziękuję :)
      jestem zafascynowana ciastem francuskim, próbowałam już kombinacji z farszami grzybowym i kapuścianym, serem i szynką, suszonym pomidorami i suszonymi owocami :)

      Usuń
    2. I nie zaprosiłaś Aga?? O TY!

      Usuń
  4. Dzięki za pomysł, ja zrobię serniczki, ale zawijanie wezmę od Ciebie bo bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. This sounds/looks so delicious. Thanks for sharing! xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasto francuskie - jak tylko będę miała działający piekarnik, pewnie przyrządzę coś w tym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam... mniam... wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. doing the same just with tomatos and spinach - feta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dobry pomysl , szybka i pyszna przekąska :)
    __________________________________
    http://manandwomanview.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo, super przepis zrobię je Ukochanemu :) ale będzie zaskoczony :)


    www.classicorcool.com

    OdpowiedzUsuń
  11. ale pyszności jednak z moimi zdolnościami kulinarnymi na pewno mi się nie udadzą :/

    http://flowerrrpowerrr.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas są tylko proste pomysły na życie, tych ciastek nie da się zepsuć :)

      Usuń
  12. Proste pomysly sa zawsze najlepsze! I najsmaczniejsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudownie wygląda, na pewno wypróbujemy przepis!
    Obserwujemy!
    Buziaki,

    dziewczyny z VOGUELE

    OdpowiedzUsuń
  14. skorzystam z przepisu, bardzo łatwy, ale pewnie smaczny. :)

    dominicasinspirations.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ciasto francuskie to mój ulubieniec
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń