15 września 2012

Patchwork

Technika patchworku wywodzi się z Ameryki, a polega ona na zszywaniu z kawałków tkanin płaszczyzn, z którego wykonywane są narzuty, poduszki, obicia krzeseł i kanap oraz inne drobiazgi. Z czasem technika patchworku ewaluowała i tym momencie można już nabyć różnorodne meble oraz inne akcesoria dekoratorskie, w których designerzy wykorzystują ten styl.

Od lat jestem zafascynowana tym trendem, który jest bardzo odważny i specyficzny - patchworkowa kanapa postawiona w ascetycznym wnętrzu jest swoistą wisienka na torcie i zwala mnie z nóg.


Do tej pory nie miałam jednak okazji, aby cieszyć oko pięknymi kolorowymi wzorami we własnym wnętrzu, co mam nadzieję niedługo się zmieni :)
Jakiś czas temu kupiłam okazyjnie, piękne czarne lustro. Przecenione o ponad 70 % miało jedną wadę - jedna z części była uszkodzona. Pomógł klej i czarny lakier do paznokci :) i po uszkodzeniu ani śladu - voilà:


Zastanawiam się czy może nie byłoby dobrym pomysłem aby przerobić go w ten deseń jak poniżej... :)


 Powyższe lustro wykonane w technice patchworku kosztuje w granicach 1000 euro :)

45 komentarzy :

  1. świetne! lustro na ostatnim zdjęciu cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. technika dość droga, ale jak patrzę na te krzesła to jestem zachwycona! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie to wszystko wygląda!!!Rewelacja:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna technika!
    krzesła z chęcią bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromnie podobają mi się patchworkowe pledy, może nie tak kolorowe, ale zachwyca mnie pomysł, że każda łatka opowiada jakąś historię. Z pewnością kiedyś uszyję sobie taką narzutę. A lustro koniecznie przemalować!

    OdpowiedzUsuń
  6. CUDOWNIE, GENIALNIE TO WYGLADA !!!!!! ZAPRASZAM DO SIEBIE BUZIAKI !

    OdpowiedzUsuń
  7. Lustro za 1000 euro wygląda bosko, masz pomysł jak je przerobisz? Zapraszam na rozdanie do mnie :) Strasznie mi się podobają Twoje zdjęcia z logo :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na razie jeszcze nie i nie wiem czy na 100% go przerobię, ale jeśli tak, to wchodzi w grę malowanie :)

      Usuń
  8. Ech, te kolorki :) <3
    PS: Wytypowałam Cię do nagrody Versatile Blogger Award. Nie musisz się w to bawić, jeśli nie chcesz, ale wiedz, że Cię lubię i polecam innym ;)
    Szczegóły w moim poście: http://artwordstyle.blogspot.com/2012/09/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy!
      Jestem nam przemiło :)
      Postaramy nie zawieźć w przyszłości!

      Usuń
  9. love patchwork, it's so much fun!!! follow each other?

    xoxo
    eve

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne jest to lustro! W ogóle bardzo lubię takie nasycone wnętrza ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. kanapa jest świetna, lustro mi się już mi się mniej podoba :) mi się marzy patchworkowy koc albo narzutka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. narzutę można zrobić samemu bardzo prosto, polecam!

      Usuń
  12. Kanapa jest cudna! Ale jak dla mnie tylko do popatrzenia :) Jakoś nie mogłabym mieć takiej w domu. Nie mój styl :) U mnie wszystkie meble w salonie są czarne i białe :) A co patchworku w modzie to marka desigual robi takie fajne jakby patchworkowe płaszcze, bardzo oryginalne i krzykliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Też lubię tę markę, chociaż faktycznie bardziej patrzeć niż nosić. :)

      Usuń
    2. co do Desigual, mają bardzo specyficzne choć piękne rzeczy - faktycznie trzeba po prostu lubić taki styl :)

      Usuń
    3. Z drugiej strony, tak jak do ascetycznego wnętrza pasuje taki jeden patchworkowy dodatek, tak i w stonowanej garderobie dobrze będzie wyglądać jedna szalona spódnica ;)
      Pozdrawiam!

      _____________
      www.WnetrzaZewnetrza.pl

      Usuń
  13. rzeczy przepiękne, a ja zapraszam do mnie http://natashke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ladnie to wyglada... na zdjeciach ;) Ja bym sie chyba nie odwazyla, bo tutaj konieczna jest ogromna porcja wyczucia, zeby nie przedobrzyc. Ale jestem ciekawa, jak to u Ciebie bedzie wygladac! Koniecznie pokaz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa jak u Iwony będzie to wyglądać, ale efekt może być znakomity bo całe wnętrze ma dosyć ascetyczne, a taki jeden element może nadać fajnego klimatu.

      Usuń
  15. boze jakie to cudne ! niby banalne ale piękne <3
    dodaje do add :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne inspiracje. Tym bardziej, że tkaniny cięte i dobrane w tak energetyczny sposób. Nigdy nie przemawiały do mnie paczłorki matematyczne, a te nie powiem... Przypomina mi to radość Yarn Bombing :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne! Kojarzą mi się trochę z takimi ludowymi, ręcznymi ozdobami. "Kolorowych jarmarków, blaszanych zegarków, kogucików na druciku...":)

    OdpowiedzUsuń
  18. patchwork to cos na prawde niesamowitego, trochę nie w moim stylu (szczegolnie jest chodzi o ubrania), ale zawsze lubie oglądać takie dodatki u innych

    OdpowiedzUsuń
  19. ojj nie zmieniaj go:) jest przepiękne takie, jakie jest:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam patchwork, ale nigdy nie udalo mi sie stworzyc nic wiekszego od poszewek na poduszki ;-)

    Lustro jest piekne takie jakie jest!

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz cudny baner!Patchwork uwielbiam!
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  22. Miło, że ten baner tak się podoba.
    Najpierw robiłyśmy go cały sobotni wieczór - to był pierwszy krok naszego bloga. Później jak go umieściłyśmy kilka koleżanek stwierdziło, że jest zbyt pastelowo. Postanowiłyśmy co jakiś czas go zmieniać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nieee nie przerabiaj tak lustra, teraz jest idealne ;). Bardzo podoba mi się taki wzór, aczkolwiek ja jeśli bym miała się zdecydować, to wybrałabym tylko kanapę i resztę mebli, dodatków wybrałabym w jednolitych klasycznych kolorach ;). Na pierwszym zdjęciu tzn. w tym wnętrzu za dużo się dzieje jak dla mnie ;). Ale ja jestem tradycjonalistką i wolę minimalizm ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na razie zastanawiam się tylko nad przerobieniem :) lustro podoba mi się takie jakie jest, ale lubię zmiany i metamorfozy, często zmieniam coś w pokoju, chociażby ułożenie akcesoriów takich jak ramki czy wazony :)

      pozdrawiam

      Usuń
  24. Kolory , kolory , kolory ! Cudne.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe, ciekawe, ale dla mnie zbyt pstrokate. Chyba, że do kompletnie białych wnętrz :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne lustro. Zazdroszczę nabytku. Ja bym je zostawiła czarne.

    OdpowiedzUsuń
  27. Swietne to sie wszystko razem komponuje, mimo , ze to nie moje klimaty , bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  28. fajny efekt:) fajnie tu u was, więc obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie przerabiaj, czarne jest bardzo eleganckie
    http://softstyle.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  30. Fantastyczne kolory, rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Te kolorowe patchworki są cudne. Od razu przypomniała mi się równie kolorowa kolekcja glazur i terakot zaprojektowanych przez Pradę:)

    OdpowiedzUsuń